دانلود رایگان مقاله انگلیسی آموزش مـهارت اجتماعی به منظور کودکان بـه همراه ترجمـه فارسی

 

عنوان فارسی مقاله: آموزش مـهارت اجتماعی به منظور کودکان کـه این مـهارت را ندارند عنوان انگلیسی مقاله: teaching socias skills to kids who dont have them رشته های مرتبط: علوم اجتماعی، پسر بچه مکانیک علوم تربیتی و روانشناسی  فرمت مقالات رایگان مقالات انگلیسی و ترجمـه های فارسی رایگان با فرمت PDF مـیباشند کیفیت ترجمـه کیفیت ترجمـه این مقاله خوب مـیباشد  کد محصول F48

مقاله انگلیسی رایگان

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

ترجمـه فارسی رایگان 

دانلود رایگان ترجمـه مقاله جستجوی ترجمـه مقالات جستجوی ترجمـه مقالات

 

بخشی از ترجمـه فارسی:

چرا بچه های ما مـهارت های اجتماعی ندارند ؟
مـهارت های اجتماعی بـه آن روابط – رفع مسئله – تصمـیم گرفتن و تدبر و توانائی های روابط نظیر اطلاق مـی شود کـه به فرد اجازه مـی دهد با دیگران آشنا شده و روابط اجتماعی مثبت و عملی با آنـها داشته باشد . پسر بچه مکانیک افراط و تفریط درون رفتار اجتماعی ، یـادگیری و آموزش و گروه و جو کلاس را تحت شعاع قرار مـی دهد شایستگی اجتماعی با پذیرش همتایـان – پذیرش معلم- موفقیت و موفقیت و کامـیابی مکتب گذشته حاصل مـی شود .
بسیـاری از پسر بچه های ما هرگز رفتار مناسب و درست موقعیت های اجتماعی را یـاد نگرفته اند . پسر بچه مکانیک (موقعیت هایی کـه در آن ها حتما با دیگران روبرو شوند .) شاید آنـها این راهنمایی را درون خانـهب نکرده اند (یـا بـه خاطر کمبود آموزش توسط بزرگترها و یـا نظام های ارزش و دیگر رفتارهای تعلیم داده شده) شاید هم آنـها الگوی نقش خوبی درون خانـه و همسایگی شان داشته اند کـه آن رفتار مناسب و درست را رواج کرده هست ، اما آن رفتار را هم اکثر بچه ها انتخاب نمـی کنند (درست مثل بعضی بچه ها کـه بدون آموزش رسمـی قبل از مدرسه خواندن یـاد مـی گیرند و بعضی دیگر بـه روند ساختاری آموزش نیـاز دارند که تا بتوانند خواندن را یـاد بگیرند .
مـهارت های اجتماعی ضعیف احتمالاً از ناحیـه فردی هست که توسط دیگران (بچه هایی کـه او را دوست ندارند و با او درون تعامل نیستند) طرد شده هست . بچه های دیگر مـی کوشند که تا رفتاری بهتر و جدیدی را ابراز کنند کـه به آنـها گفته شده هست ، اما باز از طرف دیگران طرد مـی شوند . (این امر یـا شاید بـه خاطر شـهرت گذشته شان هست یـا بـه خاطر اینکه افراد رفتارهای تظاهری غیر استادانـه و نامطمئن تازه و جدیداً یـاد گرفته شده را کـه غیر طبیعی هم بـه نظر مـی رسد دوست ندارند .) وقتی واکنش های غیر قابل پیش بینی اتفاق مـی افتد ، دانش آموزان ممکن هست بر سختی رفتارشان را کنترل کنند و در نتیجه موفق نباشند رفتار مناسبی از خود نشان دهند . آنـها ته کلام های اجتماعی دیگران را بد تعبیر مـی کنند . (مثال ها .۱) بـه رد و طرد و پس زنی دیگران اعتنا نمـی کنند . وقتیی بـه آنـها مـی گوید «برو گم شو» توجهی نمـی کنند ؟ ساخت های اجتماعی افراد را درون زمانی کـه مورد تهدید قرار مـی گیرند را مشاهده مـی کنند .) اگر آنـها بـه خاطر رفتار (گذشته یـا حال شان) طرد شوند ، دیگر بـه ندرت شانس پیدا خواهد کرد که تا تحت شرایط واقع گرا رفتارهای صحیحی ابراز کنند . (آنـها موفق نخواهند شد که تا رفتارهای صحیح را با خزانـه رفتاری شان یکی کنند .)
بچه های ما بـه طور مثبت بـه آموزش مـهارت های اجتماعی پاسخ نخواهند داد بـه خاطر اینکه آنـها این مـهارت ها را لازم نمـی بینند (مثال ها :۱- کمک گرفتن از معلم ۲- اجتناب از نزاع و کشمکش با بزرگترها ۳- عدم موافقت بـه صورت غیر مقابله ای بـه نظر آنـها رفتارهایی کـه هم اکنون دارند خوب هست . فکر مـی کنند توجه و هدف و نیرویی کـه در صددش هستند را بدست آوردند .)
یـادداشتی به منظور معلمان دانش آموزان عاطفی و دچار بـه بی نظمـی های رفتاری (EBD)
اگر شما معلم دانش آموزی عاطفی و دچار بـه بی نظمـی های رفتاری هستید ، آیـا مـهارتهای اجتماعی را بـه آنـها آموزش مـی دهید ؟ آیـا شما این کار را بـه صورت درس های ساختاری روزانـه انجام مـی دهید ؟ اگر نـه ، چرا ؟ مشخصه بچه های عاطفی و گرفتار بـه بی نظمـی های رفتاری ، عجز و ناتوانی آنـها درون ایجاد و حفظ روابط مثبت هست . این بچه ها ۳ برابر بیشتر از بچه های عادی و نرمال طر مـی شوند . احتمالاً بـه خاطر رفتارشان هست که این بلا سرشان مـی آید . زمان آن رسیده کـه نظام های بیش از حد بـه منظور اصلاح رفتار این بچه ها بـه کار ببندیم . ما بـه دوره کنترل بیشتری احتیـاج داریم . حتما آن رفتارهایی کـه دلمان مـی خواهد درون بچه ها ببینیم را آموزش دهیم .
آموزش مـهارت های اجتماعی دقیقاً چیست ؟
اگر بچه ها مـهارت های اجتماعی ندارند ، حتما به آنـها بیـاموزیم . آموزش مـهارت های اجتماعی یک اصطلاح عمومـی به منظور آموزش جاری درون حوزه های رفتاری هست که تعامل عملی و سودمندتر را ترویج مـی دهد . ما مـهارت های اجتماعی را بـه دانش آموزانی آموزش مـی دهیم کـه در (حال حاضر) فاقد مـهارت های اجتماعی هستند . با این کار مـی خواهیم مروّج پذیرش معلم ها ، بزرگترها وافراد دیگر باشیم . آموزش مـهارت های اجتماعی ( درون مـیان برنامـه های دیگر) حتما این موارد را درون برداشته باشد :
۱) تعامل و رفتارهای مثبت با دیگران ، داخل گفتگو شدن با دیگران بـه روش های قابل قبول اجتماعی ، بدون عمل تکانشی چگونـه اجازه بگیریم ، چگونـه دوست پیدا کنیم و چگونـه او را نگه داریم ، اسباب بازی ها و وسایل مان را تقسیم کنیم .
۲) رفتار مناسب درون کلاس ، ایجاد عادات و مـهارت های با زمانی و بقای آکادمـیک ، گوش ، پیروی از دستورات ، جلب توجه بـه طور صحیح ، پذیر شنتایج رفتار خود
۳) راه های احسن و بهتر فرو کش خشم یـا ناکامـی ، شمردن که تا شمراه ۱۰ قبل از عالعمل ، فکر خود را بـه یک کار فرحبخش نحرف کرده ، یـادگیری یک مکالمـه درونی به منظور آرام سازی خود و تأمل روی بهترین بخش از کار
۴) راه های قابل قبول رفع کشمکش و نزاع با دیگران ، استفاده از صحبت و مکالمـه بـه جای برخورد فییکی ، کمک گرفتن از معلم با گروه رفع کشمکش

 

: پسر بچه مکانیک




[دانلود رایگان ترجمـه مقاله آموزش مـهارت اجتماعی به منظور کودکان ... پسر بچه مکانیک]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 30 Jun 2018 20:57:00 +0000